Stort hållbarhetsevent i Jakobstad återkommer – Sustainable Branding Days vassare än tidigare

Sara Libäck-Sandin, Pia Holkkola-Löf, Tomas Knuts och Heidi Matinlassi bjuder in alla intresserade till Sustainable Branding Days. Concordia
Sara Libäck-Sandin, Pia Holkkola-Löf, Tomas Knuts och Heidi Matinlassi bjuder in alla intresserade till Sustainable Branding Days.

Sustainable Branding Days blev ett uppskattat event i fjol. Nu återkommer arrangörerna med ett ännu vassare program.

Mera spets, mera nätverkande och till och med världsetablerade keynote speakers utlovas på årets version av Sustainable Branding Days. Det är frågan om Jakobstadsregionens storsatsning som i år ordnas den 10-12 maj.

– Vi är riktigt nöjda med årets programmix och är speciellt ivriga över att kunna träffas på plats, säger Sara Libäck-Sandin, projektledare för satsningen från Jakobstadsregionens Utvecklingsbolag Concordia.

Utmanar det etablerade

Leyla Acaroglu.
Leyla Acaroglu.

Dr. Leyla Acaroglu är en av huvudtalarna på eventet. Den prisbelönade, australiensiska hållbarhetsprovokatören är känd för sina fräscha synvinklar.

– Förväntningarna är höga och hon utmanar oss att tänka på annorlunda sätt, säger Tomas Knuts, också från Concordia, som är med och planerar eventet.

Skandinavisk kompetens

Mikael Botnen Diamant, från kommunikationsbyrån Futerra Stockholm, är på plats för att prata om framtidens hållbara varumärkesbyggande.

Danske Morten Jastrup, som byggt sin karriär inom hållbarhetsfrågor, listar näringslivets megatrender när det gäller hållbarhet.

Den svensk-iranske entreprenören Poyan Karimi djupdyker i social hållbarhet. Han har mycket att bidra med speciellt när det gäller branding för arbetsgivare och att locka till sig arbetskraft.

Entreprenören Gustav Stenbeck, med ena foten i Sverige och den andra i Italien, spelar flera olika roller på eventet. Han är en av huvudtalarna och fungerar även som bollplank till både företag och studerande.

Lokalt och nationellt förankrat

Tomas Knuts, Heidi Matinlassi, Pia Holkkola-Löf & Sara Libäck-Sandin. Concordia
Tomas Knuts, Heidi Matinlassi, Pia Holkkola-Löf & Sara Libäck-Sandin.

Som keynote speaker hittar vi även Anne Raudaskoski, som är en av pionjärerna när det gäller cirkulär ekonomi och cirkulär design i Finland.

De finländska företagen är också starkt representerade på eventet. Till exempel Fazer, Prevex och Ingsva är med på programmet.

Concordias kommunikatör Pia Holkkola-Löf och regionutvecklare Fredrik Sandelin kommer att presentera Jakobstadsregionen och berätta om varför regionen ligger i framkant på hållbarhetsområdet.

Både online och på plats

Sustainable Branding Days ordnas på Pörkenäs, som är en lägergård ute vid havet i Jakobstad. Hundra deltagare kommer att få möjlighet att vara på plats och där ta del av programmet.

Så gott som alla programpunkter kommer att streamas, så det går även att delta online för de som inte kan vara med på plats.

Gratis men anmälan krävs

Det är gratis att delta i programmet både på plats och online. Båda två sätten kräver ändå att det görs en förhandsanmälan. Allt program går på engelska.

Sustainable Branding Days ordnas av Jakobstadsregionens Utvecklingsbolag Concordia i samarbete med Yrkeshögskolorna Novia och Centria.

 

LÄS OCKSÅ:

Ett nytt högprofilsevent föds – Hållbarhet och branding ska sätta Jakobstadsregionen på kartan

Sista chansen anmäla sig – Sustainable Branding Days ger verktyg för att lyfta både företag, kommuner och platser

Lämna ett svar