TT Botnia haluaa varmistaa asiakkaidensa työkyvyn – Etuna niin paikalliset toimipisteet kuin etävastaanotot

Timo Ylilauri
Timo Ylilauri

Työterveysyhtiö TT Botnia haluaa kehittää parempaa työelämää. Siksi yhtiö on halunnut säilyttää laajan toimipisteverkostonsa.

Työterveysyhtiöiden lakisääteinen tehtävä on ennaltaehkäistä sairauksia kehittää työhyvinvointia. Monessa työterveysyhtiössä nämä tehtävät vaikuttavat jääneen kuitenkin taka-alalle, kun aika on mennnyt akuuttiempien sairauksien hoitoon.

Pohjanmaalla toimiva TT Botniassa kuitenkin halutaan keskittyä erityisesti työperäisen sairastumisen ennaltaehkäisyyn ja työhyvinvoinnin edistämiseen. Yhtiön kilpailuvalttina on palveluiden laatu ja saatavuus.

– Työterveyspalveluverkostomme Pohjanmaalla ja Etelä-Pohjanmaalla on varmaan tihein koko Suomessa, TT Botnian toimitusjohtaja Timo Ylilauri kertoo.

TT Botnialla on Vaasan seudulla viisi toimipistettä, Suupohjan alueella neljä toimipistettä, Järvi-Pohjanmaan alueella neljä toimipistettä ja JIK-alueella neljä toimpistettä.

Tunnemme hyvin alueen työnantajat. Se on ehdottomasti vahvuutemme.

Paikallinen toimija

TT Botnia on alueen kuntien omistama yhtiö, joka tarjoaa työterveyspalveluja myös yrityksille tytäryhtiönsä YritysBotnian kautta.

TT Botnialla on noin 2 600 kunta- ja yritysasiakasta, joissa työskentelee hieman alle 30 000 henkeä.

– Olemme paikallinen toimija, joten palvelut ovat lähellä ja tunnemme hyvin alueen työnantajat. Se on ehdottomasti vahvuutemme.

Laatua myös etänä

TT Botnia on kehittänyt viime vuosina palvelujaan.

– Olemme ottaneet etälääkäripalvelut käyttöön pienissä kunnissa. Muutenkin toimimme hybridimallilla eli käytämme lähipalveluita ja etäpalveluita rinnakkain, Ylilauri kertoo.

TT Botniassa on omaa henkilökuntaa noin 90 henkeä. Oman henkilöstön lisäksi yhtiö ostaa palveluja yksityisiltä lääkäreiltä.

Ylilauri pitää yrityksen vahvuutena sitä, että asiakkaiden huolia ehditään kuunnella.

– Meillä on vähän pidemmät vastaanottoajat potilaille kuin alalla yleensä, minkä ansiosta työ ei ole niin nopeatahtista kuin muualla. Näin potilaat saavat parempaa palvelua ja työntekijämme voivat tehdä työnsä mahdollisimman hyvin.

 

LUE MYÖS:

Pietu Purhonen: ”Hyvä johtaminen lisää hyvinvointia”

Lämna ett svar