WebAula on kokonaisvaltainen kumppani verkkomyynnissä – ”Löydämme parhaat ratkaisut kuhunkin budjettiin”

Ossi Nyqvist Webaula
Ossi Nyqvist, Julia Lindén ja Ilkka Nyqvist

10 vuotta täyttänyt WebAula luo asiakkailleen helppokäyttöisiä verkkokauppoja ja miettii tavat tuoda sinne asiakkaat. Yritys löytää ratkaisuja niin pienille kuin suurillekin yrityksille.

WebAula on tehnyt kymmenen vuoden aikana asiakkailleen monenlaisia verkkosivustoja. Viime vuosina yhtiö on tehnyt enemmän ja enemmän asiakkailleen verkkokauppoja.

WebAula ei ole tosin pelkästään tekninen toteuttaja, vaan yritys auttaa löytämään markkinointiratkaisuja, joilla loppuasiakkaat saadaan verkkokaupan asiakkaiksi.

WebAulan toinen perustajista Ossi Nyqvist pitää kokonaisvaltaisia verkkokauppojen toteuttamisia kaikista kiinnostavimpina projekteina.

– Niissä voidaan hyödyntää meidän osaamista parhaiten ja siksi haluamme yhä enemmän keskittyä kokonaisvaltaisiin verkkokauppaprojekteihin, toimitusjohtaja Nyqvist kertoo.

Hyvä verkkokauppa ei auta, jos ei tavoita asiakkaita.

Monipuolisuus kilpailuvalttina

Nyqvist muistuttaa, että kilpailu asiakkaista on verkossa kovaa. Yrityksen pitää erottua massasta ja verkkokaupasta ostamisen täytyy olla vaivatonta.

– Joku yritys voi tehdä vaikka kuinka hyvät markkinointikampanjat asiakkaiden saamiseksi verkkokauppaan, mutta jos verkkosivuston toiminta jää vajaaksi, bisnestä on vaikea tehdä. Ja sama toisinpäin, hyvä verkkokauppa ei auta, jos ei tavoita asiakkaita.

Nyqvist kertoo, että kun WebAula ottaa toimeksiannon, he kokevat, että heidän tehtävänä on auttaa asiakkaita kasvattamaan toimintaa verkossa.

Tulosten saaminen kiehtoo

Ossi Nyqvist Webaula
Ossi Nyqvist

Nyqvist kertoo, että valitettavan harva verkkokaupan perustamista suunnitellut on etukäteen miettinyt tavoitteita.

– Alaa vaivaa vähän se, että kysytään heti mitä jokin maksaa eikä ajatella, että mitä verkkokauppa voi tuottaa.

Nyqvist kertoo, että heidän lähtökohtanaan on ensin kysyä asiakkailta, että mitä he tavoittelevat verkkokaupalta. Kun asiakkaan kanssa on saatu määriteltyä myynnilliset tavoitteet, alkavat WebAulan asiantuntijat miettiä oikeanlaista ratkaisua.

Kokonaisvaltaisessa verkkokaupan toteuttamisessa Nyqvistiä ja muuta WebAulan tiimiä kiehtovat konkreettiset tulokset.

– Verkossa tapahtuva myynti on kiinnostavaa, koska siitä näkee niin konkreettisesti asiakkaan tulokset. Se on makeeta ja antoisaa tekemistä kaikille osapuolille.

Kustannustehokkaat ratkaisut

WebAulan asiakkaina on niin pieniä kuin keskisuuriakin yrityksiä. Nyqvist kertoo, että monipuolista asiakaskuntaa on voitu palvella, koska heillä on laaja osaaminen erilaisista ratkaisuista niin teknologian kuin markkinoinnin näkökulmasta.

– Meidän vahvuus on, että osaamme etsiä kustannustehokkaita ja järkeviä ratkaisuita jokaiseen tilanteeseen. Valitsemme tarkasti mihin panostamme.

Nyqvist kertoo, että aina ei kannata käyttää suuria rahoja verkkokaupan toteuttamiseen. Hän muistuttaa, että pienelläkin budjetilla voi koeponnistaa oman tuotteen kiinnostavuuden.

– Olemme hyviä siinä, että löydämme parhaat ratkaisut kuhunkin budjettiin.

Tästä kertoo sekin, että viime aikoina WebAula on saanut asiakkaikseen paljon pääkaupunkiseudulla toimivia startupeja.

Aloittelevien yrittäjien kun täytyy olla tarkkana, mihin rahansa käyttää.

 

LUE MYÖS:

”Hyvä verkkokauppa ei ole pelkkä tuoteluettelo” – Näin verkkokauppa kantaa vielä korona-ajan jälkeenkin

Vastaa