LähiTapiola Pohjanmaan yritystiimin fokus on aina ihmisissä. ”Jos yrittäjä ja työntekijät voivat hyvin, on yritys useimmiten hyvissä kantimissa”, sanoo asiakkuuspäällikkö Mika Mäkisalo.
Vakuutukset ovat välttämättömiä jokaiselle yritykselle ja yrittäjälle, osa on jopa lakisääteisiä. LähiTapiola Pohjanmaalla parisenkymmentä asiantuntijaa hoitaa varta vasten yritysasiakkaiden asioita.
– Haluamme olla luomassa turvaa yrityksille koko niiden elinkaaren aikana, LähiTapiola Pohjanmaan asiakkuuspäällikkö Mika Mäkisalo sanoo.
Hyvässä vauhdissa
LähiTapiola Pohjanmaa arvioi, että sen kasvu yrityspuolella on ollut markkinoita nopeampaa jokaisena vuosineljänneksenä aina vuodesta 2021 lähtien. Vuodesta 2022 asti alueellinen yritystiimi on erottunut edukseen tekemällä nopeimman kasvutuloksen kaikista LähiTapiola-ryhmän alueellisista yhtiöistä.
Myyntipäällikkö Filip Riska arvelee yhdeksi menestyksen syyksi työntekijöiden tiivistä yhteisöllisyyttä ja tekemisen meininkiä.
– Se, että viihdymme yhdessä, välittyy varmasti asiakkaille, jotka ovat tervetulleita liittymään kasvavaan joukkoomme, Riska sanoo.
Toinen mahdollinen syy kasvuun on Riskan mukaan se, että LähiTapiola Pohjanmaa on aidosti paikallinen pohjalainen toimija. Itse Vaasan toimistolla työskentelevä Riska kertoo, että 30 metrin säteellä löytyy asiantuntijoita, jotka työskentelevät monenlaisten asioiden parissa aina neuvonnasta vahinkoselvityksiin.
– Vieressä istuvan kollegan puoleen on helppo kääntyä, kaikki prosessit hoidetaan paikallisesti ja myös päätökset tehdään Pohjanmaalla, hän jatkaa.
Yhtiön takana on aina ihmisiä
Filip Riska korostaa, että yritystiimi tekee tiivistä yhteistyötä myös henkilöasiakaspuolen kanssa.
– Kokonaisuus on tärkeä, meidän tehtävämme on kertoa asiakkaalle, millaisten tapausten varalta yrittäjän ja hänen perheensä voi olla hyvä vakuuttaa itsensä, Riska sanoo.
Mika Mäkisalo painottaa LähiTapiola Pohjanmaan olevan asiakasomisteinen yhtiö, joten asiakkaat ja asiantuntijat istuvat aina samalla puolella pöytää.
– Ei ole tarpeen ottaa vakuutusta sellaisten riskien varalta, jotka pystyy ja on valmis kantamaan, Mäkisalo sanoo.
Henkilökohtaista neuvontaa
LähiTapiola Pohjanmaan Johannes Karf on yritysneuvoja, joka hoitaa erityisesti mikroyritysten asioita. Hän kertoo, että neuvonta on aina henkilökohtaista.
– Esimerkiksi rakennusyrittäjä osaa kyllä rakentaa, mutta me puolestamme osaamme neuvoa, minkälaisia vakuutuksia toiminnassa tarvitaan, Karf sanoo.
Filip Riska toteaa yleisellä tasolla, että auton vakuutus on useimmiten kunnossa, mutta sitä ajava henkilö saattaa välillä unohtua. Esimerkiksi hän nostaa yksinyrittäjän, jolla on toimintaansa varten vaikkapa pari etukuormainta ja traktori.
– Ajoneuvot on asianmukaisesti vakuutettu, mutta kuka ajaa niitä, jos yrittäjä sairastuu vakavasti?
Paras vahinko on se, jota ei koskaan tapahdu
Markkinointikoordinaattorina työskentelevä Matilda Hassel haluaa nostaa esiin vakuutusyhtiön vahinkoja ennaltaehkäisevän työn. LähiTapiola Pohjanmaa järjestää esimerkiksi erilaisia koulutuksia ja voi tietyissä tapauksissa osallistua työturvallisuuden parantamiseen myös työpaikoilla.
– Ennakoivaa työtä tehdään paljon myös yleisemmällä tasolla, kuten järjestämällä palosammuttimien tarkastuksia tai rahoittamalla sairaalavarusteiden tai hirvivaroitusjärjestelmien hankintoja, Matilda Hassel kertoo.
LUE MYÖS: