Fennia panostaa palvelujen saatavuuteen – Ovet avoinna neljänä päivänä viikossa ilman ajanvarausta

Andreas Lindroos, Fennia
Andreas Lindroos.

Fennian Vaasan ja Kokkolan konttorit pitävät vastaisuudessa ovensa auki neljänä päivänä viikossa drop-in-asiakkaille. ”Pohjanmaa on meille erittäin tärkeä alue”, sanoo johtaja Andreas Lindroos.

Menneen syksyn aikana vakuutusyhtiö Fenniassa toteutettiin pilottikokeilu, jossa konttorin ovet olivat auki myös ilman ajanvarausta asioiville asiakkaille. Kokemukset olivat myönteisiä.

– Tästä lähin pidämme Vaasan ja Kokkolan konttoreissamme ovet auki niin henkilö- kuin yritysasiakkaille neljänä päivänä viikossa, kertoo Fennian läntisen Suomen yritysasiakkuuksista vastaava johtaja Andreas Lindroos.

Päätöksen taustalla asiakkaiden toive

Fennia on asiakkaiden omistama vakuutusyhtiö. Aukiolon laajentamista koskevan päätöksen taustalla onkin halu vastata asiakkaiden toiveisiin ja parantaa palvelua entisestään.

– Pohjanmaa on Fennialle erittäin tärkeä alue, Andreas Lindroos sanoo.

Yrityksellä on Vaasassa noin sata työntekijää, joista moni palvelee asiakkaita myös maanlaajuisesti. Myös Kokkolassa riittää asiakkaita, ja vastedes konttori on avoinna saman mallin mukaisesti eli neljänä päivänä viikossa, aamupäivällä kello 9.30-11.30 sekä iltapäivällä kello 12.30-15.00.

Fennialla on toimipaikka myös Pietarsaaressa, mutta siellä henkilöstön pääasiallisena työkenttänä ovat erilaiset tukitoiminnot, joten konttoria ei ole tarpeen pitää auki samalla tavalla.

Tavoitteena asiakasarvon lisääminen

Andreas Lindroos, Fennia, Vasa
Andreas Lindroos.

Laajennetun saatavuuden strategisena tavoitteena on lisätä asiakasarvoa. Andreas Lindroos uskoo, että parempaa saatavuutta arvostavat yksityishenkilöt, jotka haluavat ehkä tarkistaa vakuutustarpeitaan tai kysyä jotain vakuutuksistaan.

– Ovien ollessa auki palvelemme kaikissa asioissa vahinkoasioita lukuun ottamatta, Lindroos täsmentää.

Sitä, kuinka moni vanha tai uusi asiakas sitten todella tarttuu tilaisuuteen ja poikkeaa konttoriin, on Lindroosin mukaan vaikea ennustaa.

– Toimintaa ohjaavat asiakkaidemme tarpeet. Silloin kun on hiljaisempaa, henkilökunta voi työskennellä muiden asioiden parissa, hän lisää.

Toimintaa ohjaavat asiakkaidemme tarpeet.

Vahva toimija

Viime vuoden aikana Fennia on monin tavoin vahvistanut asemaansa Pohjanmaalla. Lindroos on itse saanut olla mukana kehityksessä aloitettuaan yrityksessä keväällä.

– Fenniasta löytyy uskomatonta osaamista. Asiakkaita palvelevat huipputyypit ja meillä on asiantunteva henkilöstö, hän kiittelee.

Hiljattain henkilövahvuuteen liittyi myös pitkästä jalkapallourastaan tunnettu Sebastian Strandvall. Strandvall työskentelee nyt Fennialla asiakaspäällikkönä ja on osa tiimiä, joka vastaa Pohjanmaan ja Etelä-Pohjanmaan yritysasiakkaista.

– Sebastian on loistava ihmisten kanssa, hän on erittäin empaattinen ja viihtyy hyvin kenttätyössä, Lindroos kehuu.

Fennian konttori löytyy Vaasasta osoitteesta Kauppapuistikko 15 ja Kokkolasta osoitteesta Torikatu 18. Yrityksen normaali verkko- ja puhelinpalvelu toimii kuten ennenkin.

LUE MYÖS:

Sebastian Strandvall spelar snart för Fennia – Fotbollsprofilen Sebastian Strandvall utnämnd till ny kundchef

Vastaa