Vaasalaisyhtiö Movaco turvasi ison huoltosopimuksen – ”Loppukäyttäjien kuunteleminen on aina ollut meille tärkeää”

Mårten Snellman Movaco Vasa Bangatan 7
Mårten Snellman.

Movaco on allekirjoittanut uuden kumppanuussopimuksen Canonin kanssa. Sopimus tarkoittaa, että vaasalaisyhtiö takaa Canonin monitoimitulostimien huollon muun muassa kouluissa ja muissa kunnallisissa laitoksissa useissa pohjalaiskunnissa.

Mårten Snellman, Movaco
Mårten Snellman.

Vaasan kaupunki ja eräät lähikunnat ovat allekirjoittaneet Canonin kanssa puitesopimuksen monitoimitulostimista. Vaasalaiselle Movacolle tämä puolestaan johti toisenlaiseen puitesopimukseen.

– Me taas takaamme kaikkien laitteiden ylläpidon, sanoo Movacon toimitusjohtaja Mårten Snellman.

Movaco palvelee jo ennestään kaiken kokoisia yrityksiä ja organisaatioita. Usein Movaco sekä myy että huoltaa laitteita, mutta suuremmat organisaatiot tekevät usein yleissopimuksia, jolloin Movacon rooli keskittyy enemmänkin huoltoon ja ylläpitoon.

Laadukas ja läheinen palvelu

Movaco toimii niin sanottuna Canon Business Centerinä. Tämä tarkoittaa esimerkiksi sitä, että itsenäinen yritys myy ja huoltaa Canonin monitoimilaitteita.

Perustaja Mårten Snellman kertoo, että alusta lähtien, vuodesta 2007, tavoitteena on ollut varmistaa huipputason toimintaturvallisuuden ja paikallisen huoltopalvelun.

Auttaa asiakkaita tehostamaan toimintaansa

Jatkuva trendi niin toimistoissa että muilla työpaikoillakin on, että yhä pienempi määrä työntekijöitä tekee yhä enemmän työtä. Tämän trendin mahdollistaa suurilta osin erilaiset työtä helpottavat koneet ja laitteet.

Mårten Snellman, Movaco
Mårten Snellman.

Mårten Snellmanin mukaan yksi haaste on kuitenkin, että itse käyttäjät eivät aina ole mukana päättämässä, mihin laitteisiin organisaation kannattaa investoida.

– Laitteiden tuoma tehokkuus voi jäädä toteuttamatta, jos ostopäätöksiä tekevät eivät arvosta samoja asioita kuin itse käyttäjät, hän sanoo.

Siksi loppukäyttäjien kuunteleminen on aina ollut Movacolle tärkeää. Yritys pyrkii jatkuvasti kehittämään toimintaansa ja luomaan hyviä yhteyksiä laitteiden käyttäjiin.

– Käyttäjiä ei pidä koskaan aliarvioida. Fiksut päättäjät kunnioittavat heidän kokemuksiaan ja osaamistaan, Mårten Snellman sanoo.

Käyttäjiä ei pidä koskaan aliarvioida.

Skannaus on yhä tärkeämpää

Asiakirjojen tulostaminen on ollut jo pitkään tärkeää, mutta digitoinnista kuten skannauksesta on tullut ainakin yhtä tärkeää jos ei tärkeämpää.

Monitoimitulostimen avaintunniste
Tageja on monenlaisia, mutta useimmat kulkevat kätevästi avainnipun mukana.

Myös seurantaa, kuten tietoa siitä, kuka tekee mitä milläkin laitteella, voidaan tekniikan avulla viedä uusille tasoille.

– Henkilökohtaisella tunnisteella eli ns. tagilla työ ja seuranta tehostuu noudattaen GDPR-lainsäädäntöä, Mårten Snellman sanoo.

Kovat koronavuodet

Koronavuodet ovat etätyön yhtäkkisen yleistymisen mukaan koetelleet Movacon liiketoimintaa. Yritys on kuitenkin kehittänyt uusia ratkaisuja, joissa se voi taata myös kotitoimiston pienempien tulostimien ja monitoimikoneiden toimivuuden.

Turvallisuusnäkökulmasta myös näiden laitteiden ammattimainen huolto ja ylläpito on tärkeää. Modernit joustavat ratkaisut säästävät myös aikaa ja rahaa. Halvat, huonolaatuiset kotitulostimet voivat tulla nopeasti kalliiksi, kun uusia värikasetteja joudutaan tilaamaan tai kun laitteet reistailevat ja estävät työn teon.

Myös rahoitus on hoidettavissa

Movacon toiminta kärsi myös siitä, että eräät asiakkaat, kuten start up-yritykset ja pienyrittäjät, eivät helposti saaneet pankkirahoitusta korona-aikana. Movacon osaomistajat Mårten Snellman ja Tony Herala päättivät lopulta ottamaan ison askeleen helpottaakseen asiakkaiden tilannetta.

He perustivat oman leasing-yhtiön nimeltä TM Leasing, joka auttaa asiakkaita löytämään rahoitusratkaisuja juuri monitoimitulostimille.

– Nuoret ja uudet yrittäjät ovat meille tärkeä asiakasryhmä, Mårten Snellman sanoo.

Movacon toimisto sijaitsee osoitteessa Ratakatu 7, Vaasa. Yrityksen yhteystiedot löytyvät verkkosivuilta www.movaco.fi.

Movaco hakee parhaillaan asiakasvastaavaa.

 

LUE MYÖS:

Kenneth Dalkvist: ”Onko kaiken aina pakko olla omaa?”

Vastaa