Ennätysmäärä uusia yritysasiakkaita LähiTapiola Pohjanmaalle

Joel Sunabacka, Hannah Malkamäki, Lähitapiola Pohjanmaa, LokalTapiola Österbotten
Joel Sunabacka, Hannah Malkamäki.

LähiTapiola Pohjanmaa teki yrityspuolella parhaan tulosvuotensa kautta aikojen. Menestystä on vauhdittanut panostus asiakaskokemukseen, tiivis yhteydenpito asiakkaisiin sekä onnistuneesti järjestetyt tapahtumat.

LähiTapiola Pohjanmaa sai vuonna 2023 peräti 1250 uutta yritysasiakasta. Valtaosa uusista asiakkaista on yksinyrittäjiä, mutta joukkoon mahtuu myös 248 yritystä, joilla on omia työntekijöitä.

– Uusien yritysasiakkaiden nettokasvu on ollut erittäin nopeaa, pohjalaisessa mittakaavassa jopa uskomattoman nopeaa, kertoo LähiTapiola Pohjanmaan toimitusjohtaja Joel Sunabacka.

Paras kehitys kautta aikojen

LähiTapiola Pohjanmaan yrityspuolen uusasiakasvirtaa kuvataan vilkkaimmaksi yhtiön tähänastisessa historiassa. Paikallisyhtiön luvut erottuvat edukseen myös suuren LähiTapiola-ryhmän sisällä.

Toimitusjohtaja osoittaa nöyrän kiitoksensa henkilöstölle ja sanoo asiakaskasvun olevan selvä merkki siitä, että yrityksessä on tehty asioita oikein.

– Yrittäjät juttelevat asioista keskenään. En usko, että olisimme saaneet niin montaa uutta asiakasta, elleivät meillä jo ennestään olevat yritykset olisi tyytyväisiä ja kertoisi kokemuksistaan muillekin, Sunabacka pohtii.

Kasvun takana paljon työtä

Liiketoimintajohtaja Hannah Malkamäki kertoo, että LähiTapiola Pohjanmaassa on paiskittu lujasti töitä asiakaskokemusten hiomiseksi huippuunsa. Työ pitää sisällään tiivistä yhteydenpitoa asiakkaisiin, erilaisia tietopainotteisia asiakastilaisuuksia sekä myös sellaisia tapahtumia, joissa pääpaino on yrittäjien hyvinvoinnissa.

– Fyysiset asiat on yleensä esimerkillisesti vakuutettu, mutta usein yrittäjä unohtaa pitää huolta itsestään, Malkamäki huomauttaa.

Hannah Malkamäki, Joel Sunabacka, Lähitapiola Pohjanmaa, LokalTapiola Österbotten
Hannah Malkamäki, Joel Sunabacka.

Paikallisuudella on merkitystä

LähiTapiola Pohjanmaassa on viime vuoden aikana tehty useita paikallisia panostuksia. Myös tavarat ja palvelut yhtiö ostaa ensisijaisesti paikallisilta toimijoilta. Sunabacka uskoo, että paikallisuuteen tukeutuva ajattelutapa on juuri sitä, mitä yritysasiakkaat arvostavat.

– Paikallisena yrityksenä haluamme tukea muitakin paikallisia yrityksiä, hän sanoo.

Hannah Malkamäki painottaa, että yhtiön työntekijät ovat osa paikallista yhteisöä ja toimivat myös yrityksen kasvoina asiakkaille.

– Käymme ostoksilla samoissa kaupoissa ja kohtaamme asiakkaitamme myös arjessa, Malkamäki sanoo.

Paikallisena yrityksenä haluamme tukea muitakin paikallisia yrityksiä

Vakuutusmaksujen korottamatta jättämisellä vaikutusta

LähiTapiola Pohjanmaa teki viime vuonna merkittävän päätöksen olla korottamatta vakuutusten hintoja vuodelle 2023. Joel Sunabackan mukaan päätöksellä on varmastikin ollut vaikutusta asiakasvirtaan.

– Myös tänä vuonna suhtaudumme pidättyvästi hinnankorotuksiin, Sunabacka sanoo.

Yrittäjät kääntyvät LähiTapiola Pohjanmaan puoleen esimerkiksi vakuutus- ja säästämisasioissaan. Molemmilla osa-alueilla LähiTapiola Pohjanmaalla on tarjota räätälöityjä ratkaisuja asiakkailleen.

LUE MYÖS:

LähiTapiola Pohjanmaa antaa 50 000 euron joululahjan – Rahat käytetään alueen lasten henkisen hyvinvoinnin tukemiseen

Vastaa