KIHA-Team panostaa läpinäkyvyyteen ja kiinteisiin hintoihin – ”Taloyhtiöille on tärkeää tietää, mitä isännöintipalvelut maksavat”

Johnny Backman, Ingemar Teir, Marice Haldin-Granith, Aona Laht, Leif Norrgård, Elvira Backman-Gutic, Susanne Dahlström, Kiha-Team
Johnny Backman, Ingemar Teir, Marice Haldin-Granith, Aona Laht, Leif Norrgård, Elvira Backman-Gutic, Susanne Dahlström.

Isännöitsijätoimisto KIHA-Team tarjoaa asiakkailleen kattavaa kiinteistöhallinnon palvelua. Yritykselle on tärkeää toiminnan läpinäkyvyys ja tavoitettavuus. Kaikki palvelut ovat saatavissa saman katon alta.

KIHA-Team on verrattain uusi isännöitsijätoimisto, jonka kotikenttänä on Vaasan seutu ja Pohjanmaa. Toimiston isännöitsijöistä ja työntekijöistä monella on pitkä kokemus alalta.

– Me hallitsemme alan, mutta moni meistä on pettynyt siihen, mihin kehitys on menossa. Me haluamme löytää ratkaisuja ja tarjoamme asiakkaille vaihtoehdon, kertoo KIHA-Teamin hallituksen puheenjohtaja Johnny Backman.

Kiinteät ja selkeät hinnat

Backmanin mukaan ala on kehittymässä siihen suuntaan, että yhä useampi toimija tarjoaa alhaisia kuukausikuluja, mutta laskuttaa sitten erikseen jokaisesta tehdystä työstä.

– Asiakkaiden on vaikea hahmottaa, mitä kokonaisuus oikeastaan maksaa, Backman arvostelee.

KIHA-Team haluaa tehdä asiat toisin. Yrityksen lähtökohtana onkin toiminnan läpinäkyvyys ja kiinteät kuukausihinnat, joihin suurin osa palveluista sisältyy.

– Ja koska mahdollisista lisäpalveluista päättää asiakasyhtiön hallitus, ei ikäviä yllätyksiäkään pääse syntymään, Backman jatkaa.

Suuri luottamus

Isännöitsijätoimiston toiminnassa korostuvat lisäksi tavoitettavuus ja tarkkuus. Työtavan taustalta löytyy kunnioitus asiakasta kohtaan. Backman sanoo, että yritys haluaa parhaalla mahdollisella tavalla olla asiakkaidensa luottamuksen arvoinen.

– Asunto on asiakkaalle usein hänen elämänsä suurin sijoitus, Backman muistuttaa.

Helppo tavoitettavuus

Yksi vähemmän toivottu kehityssuunta, jonka yleistymistä KIHA-Team haluaa torjua, on se, mitä Backman kutsuu IT-muuriksi. Sillä hän tarkoittaa, että nykyään on varsin tavallista ohjata asiakkaat suoraan verkkoon, mistä ei välttämättä löydy edes yhteyshenkilöiden puhelinnumeroita.

– Me haluamme asiakkaidemme tietävän, kenen kanssa he asioivat. Pidämme kiinni siitä, että olemme helposti tavoitettavissa, Backman sanoo.

Me haluamme asiakkaidemme tietävän, kenen kanssa he asioivat.

Asiakkaita kuunnellaan

Marice Haldin-Granith, Johnny Backman, Kiha-Team
Marice Haldin-Granith, Johnny Backman.

KIHA-Teamissa auktorisoituna isännöitsijänä työskentelevä Marice Haldin-Granith kertoo, että tiimiläiset käyvät mielellään myös kohteissa tapaamassa asiakkaita. Tapaamiset voivat olla hyvinkin vapaamuotoisia. Esimerkkinä Haldin-Granith kertoo käynnistään taloyhtiössä, jonka isännöitsijänä hän itse toimii. Yhtiön asukkaille oli etukäteen kerrottu, milloin isännöitsijä on paikalla.

– Näin asukkaiden on helppo tulla juttelemaan heitä askarruttavista asioista, Haldin-Granith sanoo.

Hänen mukaansa juuri tällaisilla käynneillä isännöitsijä saa hyvän yleiskuvan siitä, miten asiat kohteessa käytännössä sujuvat. Myös mahdolliset ongelmat on helpompi hoitaa, kun ne tulevat ilmi ajoissa.

Koko tiimi tukena

Isännöitsijän työ voi olla vaativaa, sillä alalla tarvitaan perehtyneisyyttä moniin eri asioihin. KIHA-Teamin nimessä esiintyvä Team-sana tulee siitä, että yksittäisen isännöitsijän tukena on kokonainen tiimi asiantuntijoita, joilta löytyy osaamista niin taloushallinnosta kuin käytännön työtehtävistä.

KIHA-Teamin asiakkaisiin lukeutuvat monet talo- ja kiinteistöyhtiöt, kiinteistösijoittajat sekä kiinteistöjä omistavat tahot. Yrityksellä on tietotaitoa hoitaa myös mutkikkaampia kokonaisuuksia, kuten vaikkapa liikekiinteistöjen isännöintiin liittyviä asioita.

Laajennussuunnitelmia

KIHA-Teamin vahvinta toiminta-aluetta on Vaasa lähialueineen sekä koko Pohjanmaa, mutta yrityksellä on asiakkaita myös muualla maassa, kuten Oulussa ja pääkaupunkiseudulla.

– Monia asioita voi hoitaa etänä, mutta pidemmän päälle haluamme kuitenkin olla lähellä asiakasta, Johnny Backman sanoo.

Tuota tavoitetta edistääkseen yritys on laajentamassa Ouluun jo tulevana keväänä. Toiminta on tarkoitus aloittaa yhteistyökumppanin avulla.

– Ajatuksena on, että tulevaisuudessa meillä olisi useampikin toimipaikka, Backman kertoo.

Vaasassa KIHA-Teamin toimisto sijaitsee osoitteessa Varastokatu 2. Lisää tietoa yrityksen tarjoamista palveluista sekä asiantuntijoiden yhteystiedot löytyvät yrityksen verkkosivuilta www.kihateam.fi.

LUE MYÖS:

Stefan Råback: ”Vaasan seudulla edessä hyvä vuosi”

Vastaa