Frukost förenar aktörer inom närturism med nya och gamla kunder

Kurt Back.

Nätverka med en kaffekopp i handen. Hitta nya kunder och samarbetspartner. Visit Vaasas frukosttillfälle lockade många.

Representanter från företag, föreningar och organisationer fick i dag morse en möjlighet att bekanta sig med vad närområdet har att erbjuda.

Visit Vaasa hade bjudit in tiotals olika aktörer, som var där för att berätta om sig själva. Hotelltjänster, idrottstjänster, boende, kultur- och andra upplevelser bjöds ut.

– Det är närmarknadsföring av turismprodukter hela tillfället handlar om, säger Kurt Back, som ansvarar för gruppbokningar på Visit Vaasa.

Det handlar om närmarknadsföring av turismprodukter.

Aktörerna som berättade om sig själva var både lokala och nationella, de flesta från området som förut kallades gamla Vasa län. Stämningen var god, i dubbel bemärkelse eftersom det också bjöds på frukost.

Första gången på innovationscentret

Frukosttillfället är ett årligen återkommande evenemang som alltid ordnas på hösten. Det har flyttat runt och det här var första gången platsen var Wasa Innovation Center i Dragnäsbäck.

– Det var lyckat, det här var ett bra ställe för oss, säger Kurt Back.

Wasa Teater är en av aktörerna som hade representanter på plats. Simon Ventus, försäljningschef, säger att de är här för att berätta om den nya teatern. Han syftar på den omfattande renoveringen av teaterns anrika byggnad.

Ventus är nöjd med morgonen och säger att det har varit mycket folk i farten.

– Det här ordnas med jämna mellanrum, men det var första gången vi var just här och riktigt lyckat blev det, säger Ventus.

Miljonrenovering nästan klar – Helt ny läktare, ny teknik och bättre lager ger Wasa Teater nya intjäningsmöjligheter

Vastaa