Ei pelkkää perintää – Tulevana vuonna OK Perintä nostaa palveluitaan esiin

Jennie Flink.

Vaikeuksista huolimatta vuosi 2020 on ollut OK Perinnälle hyvä.

– Olemme pystyneet pitämään tuloksentekokyvyn ja yhteishengen hyvällä tasolla. Se on iso saavutus, OK Perinnän toimitusjohtaja Jennie Flink sanoo.

Flink tietää monen ajattelevan, että perintätoimistolla menee hyvin, kun ajat ovat huonot. Se ei kuitenkaan pidä paikkaansa, sillä perittävän määrä on suhteessa laskutettavaan määrään. Kun OK Perinnän asiakkaat myyvät vähemmän, myös perittävää on vähemmän.

Taukojumppaa ja kävelypalavereja

OK Perinnällä on 142 työntekijää. Heistä huolehtiminen on ollut koronavuonna erilaista kuin ennen. Kun lähes koko vuosi on kulunut etätöissä, esimiestyötä ja johtamista on ollut pakko sopeuttaa nykyiseen tilanteeseen. Käytännössä tämä on tarkoittanut esimerkiksi videopuheluita, virtuaalisia kahvitaukoja ja kävelypalavereja.

– On iso haaste varmistaa, että ihmiset pitävät riittävästi taukoja. Siksi olemme tarjonneet etätaukojumppia ja kannustaneet kävelypalavereihin, Flink sanoo.

Jennie Flink.

OK Perinnän tilannetta helpotti se, että tekniset valmiudet etätyöhön olivat kunnossa jo ennen kevättä. Myös asiakkaille tarjottava ulkoistettu asiakaspalvelu on pystytty hoitamaan etänä.

– Olen ylpeä työntekijöistämme ja siitä, miten hyvin he ovat ottaneet etätyön vastaan.

Vaikka moni näkee OK Perinnän nimenomaan perintätoimistona, yritys tarjoaa myös muita palveluita, kuten laskutusta, reskontraa, ulkoistettua asiakaspalvelua ja luottopäätökseen liittyviä palveluita. Niiden osuus OK Perinnän liikevaihdosta on vielä toistaiseksi alle kymmenen prosenttia.

– Tulevana vuonna tahdomme nostaa entisestään esille, että tuotamme asiakkaillemme myös muita palveluita kuin perintää. Muuten seuraavan vuoden suunnitelma on jatkaa kuten nytkin ja yrittää reagoida ympäristön muutoksiin, Flink sanoo.

Lue lisää:

OK-Perintä on Vuoden 2018 työnantaja Vaasassa

 

Vastaa