Hyväntekeväisyyskamppailu käynnistyy

Vaasa ja Botnia Insider lahjoittavat markkinointi- ja näkyvyyspaketin sen ansaitsevalle organisaatiolle. Paperilehtemme Botnia Insiderin lukijat valitseva, kuka saa paketin.

Saamme usein yhteydenottoja ihmisiltä, jotka toivovat, että voisimme nostaa esiin heidän arvokasta työtään erilaisissa yhdistyksissä ja hyväntekeväisyysorganisaatioissa. Arvostamme sitä todella! Valitettavasti meillä ei ole aina mahdollisuutta suostua, mutta yritämme kantaa kortemme kekoon, kun voimme.

Valitsimme kourallisen organisaatioita, jotka tekevät töitä tärkeiden asioiden eteen. Jokainen niistä on huomion, seuraamisen ja uutisoinnin arvoinen. Yksi niistä saa sen meiltä heti ja omilla ehdoillaan. Paperilehtemme Botnia Insiderin lukijat valitseva, kuka saa paketin.

Toimi siis näin: Mene nettisivuillemme, kirjoita yksilöity koodi lehdestäsi (löydät sen ensimmäiseltä sivulta) ja kerro, ketä haluaisit tukea. Eniten ääniä saanut organisaatio voittaa.

Miksi teemme näin? Vaasa ja Botnia Insider haluavat olla aktiivinen osa yhteiskuntaa. Olemme saaneet muilta niin paljon, että haluamme osaltamme antaa jotain hyvää myös takaisin.

Valitsimme juuri tämän metodin siksi, että rakennamme parhaillaan uutta systeemiä, jota haluamme nyt testata. Olemme saaneet ELY-tukea (kiitos siitä!) innovatiiviseen pilottiprojektiin, jossa merkitsemme kaikki lehtemme yksilöidyllä koodilla.

Projekti on erityinen jo siitä syystä, että jakelumme on niin suuri. Painamme yli 70 000 lehteä. Sen jälkeen linkitämme jokaisen koodin postinumeroalueeseen, jonne lehti on jaettu. Joten kun kirjoitat koodin nettisivuillemme, tiedämme, millä alueella asut, ilman, että kerrot sitä meille.

Mitäs etua tästä sitten on? Tulevaisuudessa voimme kehittää järjestelmää, joka auttaa meitä entistä paremmin menestymään mainonnalla. Se taas puolestaan säästää ympäristöä ja rahaa ja luo täysin uutta arvoa.

Tässä tapauksessa saamme vain joitain tietoja varmistaaksemme, että järjestelmä toimii. Mutta kuvittele skenaario, jossa koodin yhteydessä onkin kuponki, viiden euron lahjakortti ravintolaan, elokuvateatteriin tai kauppaan.

Lukija leikkaa kupongin (tai valokuvaa sen). Sen jälkeen hän menee kupongin kanssa ostoksille ja käyttää lisäksi omaa rahaa, niin kuin usein käy. Lukija menee kotiin tyytyväisenä ja jättää kupongin jälkeensä – täyttämättä mitään tietoja itsestään.

Viikon lopussa kupongin saanut yritys skannaa kaikki saapuneet setelit, olkoon niitä vaikka 150. Asiakkaista 102 osoittautuu olevan samalta alueelta, jossa yritys sijaitsee ja 48 jonkin matkan päästä naapurikylästä.

Tästä yrittäjä voi päätellä, että seuraavalla kerralla hänen kannattaa markkinoida itseään vain niille alueille, joista asiakkaat ovat tulleet. Tietämällä kohderyhmänsä tarkalleen hän voi säästää rahaa ja ympäristöä.

Tämä on tietysti yksinkertaistettu tapaus, eikä johtopäätösten teko ole todellisuudessa aina helppoa. Oikeiden johtopäätösten tekemiseksi kehitämme myös tekoälyä käyttävää
järjestelmää.

Mitä yhdistystä tai organisaatiota haluat tukea

  • Project Liv
  • Vaasan Meripelastusyhdistys – Vasa Sjöräddningsförening r.y
  • Stödföreningen för närstående till missbrukare r.f.
  • Pohjanmaan Syöpäyhdistys – Österbottens cancerförening
  • Vaasan Kissatalo – Katthuset i Vasa

Täällä voit äänestää!

Vastaa