OK Indrivning bildar ett kundråd – Chans för alla att påverka inkasso – och få betalt för det

Jennie Flink.

Vasaföretaget OK Indrivning skapar ett kundråd. Rådet ska utvärdera OK Indrivnings nuvarande rutiner och komma med nya idéer.

OK Indrivning vill få till stånd ett mer kundorienterat inkasso. Bolaget vill hitta nya metoder att på olika sätt stöda gäldenärerna, underlätta betalandet och minska på skammen som skuldsättning orsakar.

– Människorna har inte rätt att själva välja vem som driver in en faktura som lämnat obetald, men vi vill utveckla vår verksamhet så, att gäldenärskunderna skulle välja oss om det vore möjligt, säger Jennie Flink, vd för OK Indrivning.

Betalningssvårigheter vanliga

Jennie Flink, väl uppbackad av statistik, konstaterar att vi alla kan hamna i betalningssvårigheter.

– Det är till allas fördel att kommunikationen fungerar och att vi gör det möjligt för alla att klara av sina skulder, säger Flink.

Det är till allas fördel att kommunikationen fungerar.

Kundrådets arbete startar med att söka nya lösningar som kan utveckla OK Indrivnings egna processer och kommunikation. Målet är ändå att få alla aktörer i hela inkassobranshen med, att utmana dem för att utveckla branschen i en mänskligare riktning.

Så kommer du med

Det går att söka om en plats till kundrådet via OK Indrivnings webbplats (direktlänk här ). Till rådet söks finländare som har erfarenhet av inkasso. Ansökningen är öppen fram till den 15 mars.

Kundrådet kommer att träffas cirka fyra gånger per år och medlemmarna som deltar kommer att få mötesarvode.

LÄS OCKSÅ:

Vasaföretaget OK Indrivning får ny vd – Jennie Flink kräver stor förändring av branschen

Lämna ett svar