Sirpa Ikola on aloittanut Schneider Electricin uutena Suomen strategia- ja kehitysjohtajana. Ikolan asiantuntemus, energinen persoona ja strategiset kyvyt vakuuttivat yhtiön johdon.
Schneider Electricin markkinointijohtajana toiminut Sirpa Ikola on saanut yhtiön sisällä uuden pestin. Ikola aloitti maaliskuun alusta Suomen strategia- ja kehitysjohtajana.
– Ikolan strategiset kyvyt pääsevät uudessa roolissa vahvistamaan osaamistamme monipuolisesti sekä ajatusjohtajuuden vahvistamisessa että asiakkaan digitaalisen kokemuksen parantamisessa, Schneider Electricin toimitusjohtaja Jani Vahvanen kertoi.
Maailma on energian suhteen suurien haasteiden edessä, mutta olen ehdottomasti optimistinen
Energiamurroksen edesauttaja
Schneider Electric on yksi yhtiöistä, joilla on suuri rooli, kun maailma pyrkii eroon fossiilisista polttoaineista. Usein ratkaisuna nimittäin on sähköistäminen ja energiansäästö.
Toimitusjohtaja Vahvasen mielestä Ikosen energinen persoona ja asiantuntemus ovatkin omiaan viemään yritystä eteenpäin energiamurroksen keskellä.
Ikola puolestaan oli valmis ottamaan haasteen vastaan.
– Maailma on energian suhteen suurien haasteiden edessä, mutta olen ehdottomasti optimistinen. Meillä on kestävän kehityksen mukaiset, älyä hyödyntävät uuden teknologian ratkaisut ja palvelut kiinteistöihin, teollisuuteen ja kotitalouksiin jo olemassa, Ikola sanoi.
Monipuolinen kokemus
Sirpa Ikola on koulutukseltaan kauppatieteiden maisteri ja lisäksi suorittanut MBA-tutkinnon University of Dallasissa ja Executive master -tutkinnon INSEADista valmentamisesta ja konsultoinnista.
Ennen Schneider Electricin uraa Ikola on toiminut televiestintäalalla Ericssonin, Nokian ja HTC:n palveluksessa muun muassa Aasian ja Tyynenmeren alueilla.
LUE MYÖS:
Schneider Electricillä tartutaan innovaatioon ja kestävään kehitykseen – Myytinmurtaja asialla