Peter Björk: ”Turismmarknadsföringen måste omstruktureras”

Peter Björk.

Skribenten Peter Björk är professor i marknadsföring på Hanken, Svenska handelshögskolan.

”Butiken är stängd – så kan man beskriva Turism Finland sommar 2020 då skyltfönstret är vänt mot den internationella marknaden. Diskussionen om hur man skall rädda vinterturismen är i full gång.

Positivt är att reserestriktionerna lättar och butiken Turism Finland kan öppna igen, om inte helt så åtminstone delvis.

Helt redskapslösa är vi heller inte. Det finns gedigen forskning om både turistbeteende och turismmarknadsföring.”

Den här artikeln är bara för prenumeranter.

Vaasa Insider är de österbottniska beslutsfattarnas nyhetsmedia. Som prenumerant får du tillgång till regionens företags färskaste ekonominyheter och intressanta personporträtt. På samma gång stöder du välskriven lokal ekonomijournalistik.

Jag är redan prenumerant: Logga in med din e-postadress och lösenord.

Jag är inte prenumerant: Beställ läsrätt här och påbörja en 14 dagars gratis prövotid.

Skapa konto

Lämna ett svar