Morgan Digital hakee kasvua verkkoprojekteista – Aki Karlsson siirtyy yrityksen toimitusjohtajaksi

Aki Karlsson, Lars Rosenblad. Kuva: Nelly Björkholm

Vaasalainen Morgan Digital hakee voimakasta kasvua. Lars Rosenblad ja Aki Karlsson kertovat, millä Morgan menestyy.

Vaasalainen digitoimisto Morgan Digital aikoo kasvaa yhdeksi merkittävistä suomalaisista verkkopalveluita tuottavista yrityksistä. Kasvua siivittämään yrityksen johdossa tehdään muutoksia ja luova johtaja Aki Karlsson aloittaa toimitusjohtajana nykyisen toimitusjohtajan Lars Rosenbladin vastatessa jatkossa myynnistä.

Yrityksen seuraava askel vaatii täyden panostuksen myyntiin, mistä Rosenblad ottaa vastuun. Karlsson puolestaan on vastannut Morganin verkkoprojekteista alusta alkaen.

– Koska fokusoimme jatkossa entistä vahvemmin verkkopalveluihin, on luonnollista, että hän siirtyy nyt johtamaan koko yritystä. Seuraava askel vaatii johtajan, joka tuntee digialan prosessit, tuotekehityksen ja HR:n, Rosenblad sanoo.

Seuraava askel vaatii johtajan, joka tuntee digialan prosessit, tuotekehityksen ja HR:n.

Vahva panostus webbiin

Morgan Digital perustettiin vuonna 2016. Sen jälkeen yritys on tuplannut kokonsa ja avannut toisen toimipisteen Espooseen. Kasvu on seurausta panostuksesta verkkosivustoihin ja -palveluihin, ja näillä osa-alueilla kasvua haetaan myös jatkossa.

Morgan toimii Pohjanmaalla täyden palvelun toimistona, kun taas muualla Suomessa panostetaan enemmän juuri verkkopalveluihin.

– Hyvät toimistot erottuvat bulkkitoimistoista. Pitää ymmärtää esimerkiksi saavutettavuuden ja tietoturvan asettamat vaatimukset. Meidän erikoisuutemme on se, että samasta talosta saa koodin, ulkoasut, designin ja sisällöt, Rosenblad kertoo.

Aki Karlsson. Kuva: Nelly Björkholm

Morganilla uskotaan, että webbipalveluiden tuottamisessa on paljon potentiaalia. Yritys tarjoaa palveluita erilaisille toimijoille, aina konsernisivustoista pienille yrityksille tarkoitettuihin, helppoihin verkkosivuihin.

Morganilla ymmärretään esimerkiksi eri medioiden ja lehtitalojen tarpeita, ja yritys on tehnyt toimitusten työtä helpottavia työkaluja.

– Haluan korostaa, että me teemme järjestelmiä, emme vain käytä niitä. Siinä on suuri ero, Karlsson sanoo.

Kaiken takana on henkilökunta

Morganin verkkoasiakkaisiin kuuluvat muun muassa Sanoma-konsernin Rakennuslehti, Fokus Median verkkolehdet Cosmopolitan, Fit ja Elle, sekä Sony Music Finland artisteinen. Morganin pohjalaisia asiakkaita ovat esimerkiksi KWH-yhtymä, EPV-konserni, Rani Plast ja Pohjanmaan kauppakamari.

Loppujen lopulta kasvun takana on vahva panostus henkilökuntaan.

– Me haluamme olla hyvä työpaikka, joka tarjoaa parhaat mahdolliset työkalut ja koulutukset. Olemme aina panostaneet siihen, että kaikki viihtyvät ja saavat olla sitä, mitä ovat, Karlsson kiteyttää.

LUE MYÖS:

Ulkopuolisen näkemys auttaa matkalla kohti digitaalista maailmaa

Lämna ett svar