Österbottnisk innovation – Coronakaoset gav upphov till lunchtjänsten Pickapp

På grund av rädsla för coronaviruset har antalet lunchgäster minskat på många restauranger. Pickapp erbjuder en teknisk lösning på problemet.

Rädslan för coronaviruset gör att många restauranger har ett behov av att nå ut till lunchgäster via nya kanaler.

Ett företag som snabbt tar emot utmaningen från bekymrade restauranger är Pool Digital i Närpes. Magnus Pått, företagaren bakom Pool Digital, säger att situationen innebär nya beteenden och behov.

Magnus Pått.

– Eftersom vi jobbar med utveckling av digitala lösningar och nyligen gjort en del bokningssystem föll det sig naturligt att vi skulle kunna bidra i krisen, säger han.

Pått säger att det genom samtal med olika restaurangägare blev klart att hanteringen av beställningar via en massa olika kanaler inte fungerar.

Pool Digital skapade därför en smidig och enkel lösning för att passa både restaurangföretag och kunder. Resultatet blev tjänsten Pickapp som hjälper lunchrestauranger ta emot beställningar, sköta hantering och leveranser på ett smidigt sätt.

Så funkar det

Tjänsten Pickapp fungerar på så sätt att lunchrestaurangen sätter upp veckans meny och priser på rätterna och tidpunkter när maten kan avhämtas. Kunderna i sin tur väljer önskade rätter och tidpunkt för upphämtning.

När beställningen är gjord kan kunden följa med när maten är klar och kan då antingen gå in och hämta beställningen över disk eller om företaget möter upp kunden vid dörren eller bilen. På så sätt blir det inga större folksamlingar och kunderna behöver inte köa för att hämta ut sin mat. Mera information här [https://www.pickapp.fi].

LÄS OCKSÅ:

Stefan Råback: “Företagarnas partner i alla situationer”

Vastaa