Nytt samarbete bjuder på kreativitetsboost – Michaela Finne och Sarah Väre skapar koncept tillsammans

Michaela Finne, Sarah Väre,

Företagarna Michaela Finne och Sarah Väre kompletterar varandra. Med ett nyskapat koncept ska kvinnorna nu inspirera, uppdatera och ge verktyg till andra som jobbar med marknadsföring.

Michaela Finne och Sarah Väre har utvecklat ett nytt koncept. Tillsammans erbjuder de nu föreläsnings- och workshoppaket till företag.

Målgruppen är till exempel HR- och marknadsföringsavdelningar i medelstora och större företag.

– Vi kompletterar varandra och kan ge deltagarna en riktig kreativitetsboost, säger Michaela Finne.

– Vi erbjuder också nya verktyg och inblick i trender och nya marknadsföringsrön, både på fältet och inom forskningen, säger Sarah Väre.

Vi erbjuder inblick i nya marknadsföringsrön.

Klickade direkt

Michaela Finne och Sarah Väre träffades då de båda studerade på Hanken. Det klickade direkt och kvinnorna gjorde flera grupparbeten tillsammans.

Det är ändå först nu, när de båda skaffat sig livs- och arbetserfarenhet, som de börjar samarbeta ute i näringslivet.

Föreläsningarna kvinnorna erbjuder har varierande teman och kan skräddarsys enligt önskemål. Inhousemarknadsförare är en av nyckelgrupperna man riktar sig till. Mycket handlar om sociala medier, till exempel storytelling, om aktuella trender, intresseväckande marknadskommunikation och digitala teknologier inom marknadsföring.

Driver varsitt bolag

Michaela Finne.

Michaela Finne har jobbat mycket med digital marknadsföring. Vasabon, med rötterna i Korsholm, har jobbat lokalt, för till exempel HSS Media, men också ute i världen, i Stockholm och i New York.

Att ordna event tillhör hennes passioner. Hon står även bakom nätverket Frukostflickorna.

Sedan hösten 2017 driver Finne en egen kommunikationsbyrå där hon också jobbar mycket med innehållsproduktion.

Sarah Väre.

Vasabon Sarah Väre är sedan i vår också företagare. Hon startade då ett kommanditbolag som hjälper andra med marknadsföringskommunikation.

Hon har jobbat mycket med den tekniska branschen och paketerar till exempel fakta (som ingenjörerna kommer med) till säljande budskap till tre olika språk.

Hon är Hanken-doktorand och i bagaget finns arbetserfarenhet från till exempel Wärtsilä och C2 Advertising.

Arbis först ute

Finnes och Värehs första stora föreläsning tillsammans är inbokad till oktober. Temat är ”Så bygger du ditt personliga varumärke” och platsen är Jakobstads Arbis.

– Den föreläsningen riktar sig ändå till privatpersoner medan målgruppen för vårt koncept som helhet är medelstora till stora företag, säger Finne.

Hur bygger man då ett personligt varumärke?

– Michaela är ett gott exempel, hon jobbar mycket med sociala medier och förmedlar en intressant bild av sig själv och det hon står för, säger Sarah Väre.

– Tack så mycket, det viktigaste är ändå att vara ärlig och det går att bygga intressanta historier kring det som händer i vardagen, säger Michaela Finne.

LÄS OCKSÅ:

Frukostflickornas Michaela Finne jobbar hårt med att uppdatera andras innehåll på webben – Efter 1,5 år är det dags för egen webbplats

Vastaa