Österbottniska Genero skapar nytt koncept för italienska Mutti

Det italienska tomatmärket Mutti förnyar sin globala webbplats. Genero tog hem jobbet.

Mutti ska förnya sin globala webbplats. Byrån Genero har fått uppdraget att skapa ett nytt koncept och sedan förverkliga sajten. Målet är att sprida matlagningsinspiration över hela världen.

Genero, som beskriver sig som en growth marketing-byrå, har samarbetat med Mutti redan 2017. Då behövde det italienska tomatvarumärket innehåll för sociala medier på den nordiska marknaden.

Sebastian Östman.

– Nu fortsätter vi samarbetet i ett större projekt, säger Sebastian Östman, operativ direktör på Genero.

Hård konkurrens om jobbet

Genero vann det nya uppdraget i en anbudstävling där många byråer deltog.

– Vi vill växa internationellt, och därför passar det utmärkt att vi samarbetar med Mutti, säger Sebastian Östman.

– Vi valde Genero främst på grund av deras expertis inom digital marknadsföring och de fina resultat som Genero har lyckats uppnå inom sökmotoroptimering, säger Marcello Gelo, Muttis marknadsföringsdirektör.

Arbetet med konceptet och sajten inleddes under sommaren och ska vara klart i höst.

LÄS OCKSÅ:

Marknadsföringsbyrå med österbottniska rötter tog storslam på nordisk gala

Lämna ett svar