Perinteinen ala, moderni palvelu – Waasa Graphics panostaa asiakkaisiinsa

Magnus Stenström.

Vuodesta 1992 toiminut tilauskirjapaino Waasa Graphics pitää silmänsä auki uusien teknologioiden suhteen.

Viimeisimpänä yritys investoi uuteen digipainokoneeseen palvellakseen asiakkaitaan entistä paremmin. Uudella painokoneella voidaan painaa esimerkiksi väriä, joka näkyy vain uv-valon alla.

– Tämä talo on aina ollut edelläkävijä investointien suhteen, ja olemme panostaneet uuteen, tehokkaaseen teknologiaan, toimitusjohtaja Magnus Stenström sanoo.

Waasa Graphicsille on tärkeää, että painotuotteiden tilaaminen on asiakkaalle helppoa. Aina asiakas ja ammattilainen eivät kuitenkaan puhu samaa kieltä.

– Pyrimme selittämään asiat ymmärrettävästi. Autamme teknisten asioiden kanssa ja tarjoamme tarvittaessa järkevämpää tai kustannustehokkaampaa ratkaisua.

Waasa Graphics palvelee asiakkaitaan kolmella kielellä. Yrityksen suurin asiakas on kansainvälinen, ja suuryritysten kanssa palvelukieli on Suomessakin usein englanti.

Korkea kierrätysaste

Stenström kertoo ympäristöasioiden kiinnostavan asiakkaita nykyään entistä enemmän. Waasa Graphicsilla on ollut Joutsenmerkki yli kymmenen vuotta, ja yrityksen kierrätysaste on lähes sata.

– Asiakkaat kysyvät ympäristöasioista, ja ne painavat esimerkiksi kuntien hankintakilpailutuksissa.

Vaikka painotuotteet itsessään eivät ole muuttuneet, ala on. Iso osa tilauksista tehdään nykyään verkossa, ja toimitusajat ovat lyhentyneet merkittävästi.

– Ennen toimitusajat olivat viikkoja, nyt puhutaan päivistä tai jopa tunneista.

Muutoksista huolimatta Waasa Graphicsille on edelleen tärkeintä panostaa asiakkaisiinsa.

– Meidän tehtävämme on toteuttaa asiakkaidemme toiveet. Keskustelemme niin kauan, että tiedämme, mitä asiakas tarvitsee.

Vastaa