Fyra mjukvaruföretag slår ihop sina krafter – Confirma blir företagens nya tillväxtpartner

Michael Söder, Confirma
Michael Söder.

DL Software, Nethit Systems, SKJ Systems och Tietoaika har tillsammans gått ihop under ett nytt brand. Det gemensamma varumärket Confirma får unika möjligheter att erbjuda skräddarsydda helheter.

Vasaföretaget DL Software, Åboföretaget Tietoaika, Kuopioföretaget SKJ Systems och Forssaföretaget Nethit Systems stärker sitt samarbete. Tillsammans börjar företagen nu att använda namnet Confirma.

– Nu vänder vi på ett nytt blad i bolagens historia, säger företagens vd Michael Söder, bekant även som vd för DL Software.

Genom lanseringen av det nya varumärket strävar bolagen mot ett ännu starkare samarbete och en bättre kundupplevelse.

Effektiverar företagens vardag

Michael Söder DL Software Cash-In Confirma Software

Confirma erbjuder mjukvaror och tjänster för att effektivera små- och mellanstora företags kärnverksamhet, med speciell fokus på branschspecifika lösningar.

Det nya brandet förenar ERP-system, kassalösningar, webbshoppar, ekonomiförvaltningslösningar och disponentsystem till en omfattande helhet som byggs upp enligt kundens behov.

– Vi fortsätter att växa, vilket innebär rekryteringar till våra verksamhetspunkter runtom i Finland, säger Michael Söder.

Brett utbud

Confirmas utbud delas nu upp i sex olika tjänsteområden. Utgående från dessa områden kan breda tjänstehelheter skräddarsys enligt kundens bransch och behov. Det nya brandet samlar produkter och sakkunnigtjänster till en betydande helhet.

– Lanseringen av vårt nya brand är en fortsättning på den omorganisering som utfördes förra året, då vi koncentrerade oss på effektiviteten inom vår verksamhet och våra processer, säger Pekka Kero, marknadsförings- och försäljningsdirektör.

Pekka Kero säger att de har lyckats bra med att göra förbättringar gällande arbetssätt och förmåga att betjäna kunder med mångsidiga behov.

– Vårt stora utbud är unikt på marknaden, och vårt nya brand ger oss ännu bättre förutsättningar för att förbättra kundupplevelsen, säger Pekka Kero.

Vårt stora utbud är unikt på marknaden.

Byggde grunden på värderingar

Det nya brandet Confirma för med sig en ny, enhetlig grafisk identitet. Målet är att denna identitet ska reflektera pålitlighet, utveckling och tillväxt. Uppbyggnaden av identiteten baserade sig på feedback från den egna personalen, där grunden fanns i företagens värderingar och drivkrafter.

Simo Suoranta, marknadsföringschef, säger att brandet ska vara tilltalande för kunder och samarbetspartners, men även för den egna personalen.

– Vi strävar efter att lyfta upp människor och deras kunnande, och ger på så sätt företagen en identitet, säger Simo Suoranta.

– Därför kommer vi också i fortsättningen att i ännu högre grad dela med oss av historier från våra kunder och våra egna Confirma-medarbetare, säger han.

Confirmas nya webbsidor har lanserats och hittas på webbplatsen confirma.fi. Utvecklingen av sidorna fortsätter under hösten.

 

LÄS OCKSÅ:

DL Software och Cash-In Consulting utvidgar i Sunnanvik – Vasaföretagen växer och nyrekryterar

Vastaa