Wasaline erbjuder havsupplevelser – Aurora Botnia passar tidseffektiva möten och minnesvärda släktfester

Camilla Heikkilä, Niina Aitamurto, Jani Västi Wasaline
Camilla Heikkilä, Niina Aitamurto, Jani Västi.

Möte, konferens eller kanske släktfest? Aurora Botnia är rätt ställe för den som vill ordna en minnesvärd tillställning eller bara spendera en annorlunda arbetsdag i inspirerande miljö.

Wasaline Aurora Botnia

På Wasalines fartyg Aurora Botnia, världens mest miljövänliga passagerarfärja i sin klass, ordnas många möten och konferenser. Passagerarfärjan, som dagligen trafikerar mellan Vasa och Umeå, tar fortlöpande emot grupper i storleken från 5 upp till 200 personer.

– Till konferensrummen finns det även en skild nätförbindelse så hybridmöten fungerar också smidigt, säger Niina Aitamurto, Sales Director på Wasaline.

De nya, ljusa konferenslokalerna är planerade på så vis att utrymmet kan skräddarsys så det passar sällskap i olika storlekar.

8 timmars annorlunda arbetsdag

Aurora Botnias tidtabell är anpassad så det går att ordna mycket tidseffektiva möten och konferenser. Från Finland är det till exempel möjligt att vissa vardagar hoppa på båten klockan 8 i Vasa och vara tillbaka samma dag klockan 16.

– För den som bara vill ha en annorlunda inspirerande arbetsdag och jobba i en ny miljö kan vi rekommendera business loungen, säger Catarina Fant, Wasalines Director, Brand & Communications.

För resenärer som vill gå i land i Umeå och stanna både kortare och längre tider i Sverige finns många möjligheter. Rederiet samarbetar tätt med bussbolag och researrangörer så det mesta kan ordnas.

Julfesterna bokas nu

Förutom möten och konferenser passar Aurora Botnia även för olika typer av fester. Just nu är det speciellt julfesterna som bokas.

– Det lönar sig att passa på, för platserna fylls snabbt, säger Catarina Fant.

Förutom firmafester ordnas även en hel del födelsedagskalas ombord, som till exempel allt från 30- till 80-årsfester. Båten är också ett bra ställe för ännu mera informella sammankomster, som möhippor och svensexor.

Föreningar trivs också till havs. Rederiet lyssnar gärna på önskemål om olika typer av temakryssningar som sedan ordnas enligt behov och efterfrågan.

Maten lockar

Restaurangmöjligheterna på det nya fartyget är flera. Det finns något både för den som är småhungrig, vrålhungrig eller bara är ute efter smakupplevelser.

Skärgårdsbordet är en återkommande favorit hos många resenärer. Från och med den 24 oktober serveras ett höstbord med många specialiteter, såsom kantareller, älg och hjort.

Wasaline Aurora Botnia

Skräddarsyr enligt efterfrågan

När det gäller möten så finns det alla möjligheter till skräddarsydda lösningar. Rederiet utlovar en personlig service som startar redan i land, när möten bokas, för att sedan fortsätta ombord på fartyget.

– Där finns hela tiden personal tillgänglig för att hjälpa med teknik och annat, säger Niina Aitamurto.

I försäljningsteamet, som står till kundernas tjänst, ingår även Camilla Heikkilä, Sales & Group Assistant, samt Jani Västi, Sales Manager. Heikkilä är den som oftast svarar i telefon när möten bokas medan Västi är rederiets nya försäljare.

Där finns hela tiden personal tillgänglig.

Kostnadseffektivt till havs

Catarina Fant framhåller att all verksamhet ombord sker mycket kostnadseffektivt och att det också är havspriser som erbjuds kunderna.

Ett konkret exempel när det gäller möten och konferenser är det populära ”silverpaketet” som kostar från 98,50 euro per deltagare. I det priset ingår allt från kryssningsbiljetter till konferensrum, kaffeservering och skärgårdsbord.

Wasalines tidigare färja hade också bra mötesmöjligheter, som många redan är bekanta med, är det något som är annorlunda nu?

– Allt är snäppet bättre, till exempel tekniken, restaurangerna, konferensutrymmet och maten, säger Catarina Fant.

När det gäller miljövänligheten är allt också i toppskick. Alla lösningar ombord, från maskinrummet ändå upp till belysningen i konferensrummet, har planerats med miljön i åtanke. Hela upplevelsen är därtill märkt med den finländska nyckelflaggan.

Mera information och kontaktuppgifter hittas på Wasalines webbplats.

– Oberoende hur man vill ta kontakt, till exempel genom att ringa eller mejla, är det hos oss alltid en människa som svarar, ingen robot, säger Niina Aitamurto.

 

LÄS OCKSÅ:

Kvarken Linkin brändinrakentaja Catarina Fant: Tuntuu kuin palaisi kotiin

Lämna ett svar