Vuoden houkuttelevin työpaikka Prevex panostaa henkilöstöön sekä työssä että vapaalla

Prevex on valittu ”Most Attractive Place to Work 2025” -voittajaksi. Yrityksen menestyksessä kommunikaatiolla on merkittävä rooli.

Uudessakaarlepyyssä ja Pietarsaaressa toimiva Prevex valmistaa ja kehittää kestäviä vesilukkoja kylpyhuoneeseen ja keittiöön. Ollakseen alansa paras koko maailmankin mittaluokassa yritys tarvitsee tuekseen motivoituneen henkilöstön.

– Meillä on sitoutuneet ja osaavat työntekijät, joita mielellämme nostamme esiin, henkilöstö- ja brändijohtaja Camilla Wikman kehuu.

Prevexin panostus työnantajaimagoonsa on nyt huomioitu upealla tunnustuksella.

Vuoden houkuttelevin työpaikka

Pietarsaaren seudun kehittämisyhtiö Concordia on valinnut Prevexin vuoden ”Most Attractive Place to Work 2025” -voittajaksi. Palkinnolla halutaan nostaa esiin seudun yrityksiä, jotka panostavat työnantajabrändiinsä.

”Vuoden voittaja Prevex on monipuolisesti panostanut henkilöstön hyvinvointiin – sekä työpäivän aikana että yhteisten vapaa-ajan aktiviteettien, kuten golfin, keilailun ja jääkiekon kautta”, todetaan palkinnon myöntäjän lehdistötiedotteessa.

Vuosittaisessa kampanjassa Concordia seuraa yritysten sisältöä sosiaalisessa mediassa ja palkitsee työyhteisökulttuurinsa perusteella vetovoimaisimman työpaikan.

Camillla Wikman, Prevex
Camilla Wikman.

Panostus työyhteisöön

Camilla Wikman sanoo palkinnon merkitsevän Prevexille paljon ja näkee sen tunnustuksena työstä, jota yritys jatkuvasti tekee henkilöstönsä hyvinvoinnin eteen. Hän toteaakin, että pohjimmiltaan kyse on tiimityöstä, valtavasta palapelistä, jossa kaikki tekevät oman osuutensa.

– On hienoa, että nämä ponnistelut saavat huomiota. Olemme panostaneet henkilöstön viihtyvyyteen ja tätä työtä aiomme myös jatkaa, hän sanoo.

Prevexin omista henkilöstötutkimuksista käy selkeästi ilmi, että työntekijät pitävät työyhteisöään tärkeänä. Wikmanin mukaan yhteisöllisyys syntyy osittain luonnostaan, mutta yritys voi ja haluaa edistää sen kehittymistä.

Prevex panostaa esimerkiksi henkilöstön yhteisiin taukoihin ja aktiviteetteihin. Yhteiset kahvihetket ovat saaneet arvostusta jopa talon ulkopuolella. Kun Prevexin myyjät ympäri Eurooppaa tuovat asiakkaitaan Suomeen, esitellään vieraille usein myös kahvihuone. Näin kävijät pääsevät aistimaan tunnelmaa ja yhteisöllisyyttä paikan päällä.

Kommunikaatio avainasemassa

Viihtyisän ja yhteisöllisen työympäristön rakentaminen vaatii tietoista panostamista kommunikaatioon. Vuoropuhelun edistämisellä ja viikoittaisilla tapaamisilla pyritään siihen, että kaikki työntekijät tuntevat olevansa osa yhteisöä.

– Tämä työ ei koskaan tule valmiiksi, aina löytyy jotain parannettavaa, Camilla Wikman sanoo.

Viime aikoina Prevexillä on kiinnitetty erityistä huomiota myös työajan ulkopuolella järjestettäviin aktiviteetteihin. Yrityksen 70-vuotista taivalta haluttiin juhlistaa yhdessä henkilöstön kanssa erilaisiin teemoihin tutustuen. Vaasa Insiderin vieraillessa yrityksessä selvisi, että seuraavana päivänä työntekijät suuntaisivat kokeilemaan talviuintia.

Yhteinen arvopohja

Prevexin arvoihin kuuluvat rehellisyys, kunnioitus ja sitoutuneisuus. Sama arvopohja heijastuu myös Prevexin emoyhtiössä ja koko KVH-yhtymässä, jossa niin ikään painotetaan työntekijöiden sitoutuneisuutta.

– Myös kestävyys on tärkeä ja luonnollinen osa liiketoimintastrategiaamme, Camilla Wikman sanoo.

Prevex täyttää tänä vuonna 70 vuotta ja työllistää tällä hetkellä 190 työntekijää. Monet heistä ovat olleet talossa jo pitkään, mikä sekin lienee osoitus työpaikan viihtyisyydestä. Menneenä keväänä eräs työntekijä siirtyi eläkkeelle työskenneltyään yrityksessä peräti 50 vuotta. Monella muullakin työvuosia talossa on kertynyt jo 10-20, osalla jopa 30 vuotta.

Houkuttelevimman työpaikan palkinto jaettiin 29. lokakuuta Pietarsaaressa järjestetyssä Export Leadership Forum -tapahtumassa.

 

LUE MYÖS:

KWH-konsernille ennätystulos haastavasta markkinatilanteesta huolimatta

Vastaa