Veslatec avasi verkkokaupan – ”Luonteva suunta myös B2B-myynnissä”

Veslatec avasi verkkokaupan.

Vaasalainen lasertuotantoyritys Veslatec avasi verkkokaupan. Veslatecin toimitusjohtaja Tom Bergström uskoo, että verkkokauppa on luonteva suunta myös B2B-puolen tuotemyynnissä. Verkkokaupan avaamispäätökseen vaikutti myös se, että yritys myy entistä enemmän omia tuotteitaan.

– Ennen olimme puhtaasti alihankintayritys. Tämän vuoden aikana olemme kehittäneet omia tuotteita, joiden osuus on jo parin kuukauden jälkeen noin kymmenen prosenttia liikevaihdostamme, Bergström kertoo.

Ostajat ovat koko ajan nuorempaa sukupolvea. He ovat tottuneet enemmän tietokoneen käyttöön kuin puhelimessa puhumiseen

Veslatecin tavoitteena on kasvattaa omien tuotteiden osuutta noin 20 prosenttiin. Tavoitetta varten yritykseen on palkattu uusi työntekijä vastaamaan omien tuotteiden myynnistä ja verkkokaupasta.

Verkkokaupassa ovat myynnissä Veslatecin Laserboy-tuoteperheen tuotteet: Desives-käsidesiautomaatit, vaunut ja tehdasturvallisuustuotteet. Uusia tuotteita on tarkoitus lisätä heti alkuvuodesta. Verkkokaupan tarkoituksena on parantaa yrityksen palvelua ja antaa asiakkaille mahdollisuus tutkia ja tilata tuotteita helposti ja nopeasti.

Mieluummin verkosta kuin puhelimitse

Bergström uskoo, että myös teollisuusyritykset siirtyvät tulevaisuudessa entistä enemmän verkkoon. Veslatec pyrkiikin tekemään asioimisen asiakkailleen mahdollisimman helpoksi. Tilaus hoituu kokonaan verkkokaupassa, mutta mikäli asiakas haluaa ottaa yhteyttä ja kysellä lisää, sekin onnistuu.

– Ostajat ovat koko ajan nuorempaa sukupolvea. He ovat tottuneet enemmän tietokoneen käyttöön kuin puhelimessa puhumiseen. Olemme kuunnelleet nuoria ja sitä, miten he toimivat ja millaisia odotuksia heillä on. Koronakriisin myötä ihmiset ostavat verkosta entistä enemmän vaatteita ja ruokaa – miksi ei siis myös teollisuuspuolen tuotteita. Verkkokaupan avulla tuotteet saa tilattua kotisohvalta, ihan niin kuin kaiken muunkin, Bergström sanoo.

Lue lisää:

Veslatec panostaa omaan tuotantoon – ”Jokainen muutos luo mahdollisuuksia” – Vaasa Insider

 

 

Vastaa