Kuluttajia houkuttelee paitsi vastuullisuus, myös raha – mahdollisuus säästää on suuri yksittäinen syy ilmastotekoihin

InnoLabin tutkimusryhmä Annu Perälä, Tommi Lehtonen ja Mari K. Niemi.

Moni suomalaisyritys hakee kilpailuetua vastuullisuudesta. Yksinään se ei kuitenkaan välttämättä kuluttajia kiinnosta, sillä kuluttajille yksi tärkeä syy ilmastotekoihin on raha ja mahdollisuus säästää esimerkiksi sähkön- ja vedenkulutuksessa, selviää Vaasan yliopiston InnoLabin ja e2:n tekemästä kansalaiskyselystä. Kyselyyn vastasi 4 040 suomalaista.

Tämä artikkeli on vain tilaajille.

Vaasa Insider on pohjalaisen päättäjän uutismedia. Tilaajana pääset käsiksi seudun yritysten tuoreimpiin talousuutisiin ja mielenkiintoisimpiin henkilökuviin. Samalla tuet hyvin kirjoitettua paikallista talousjournalismia.

Olen jo tilaaja: kirjaudu sisään sähköpostiosoitteellasi ja salasanallasi

En ole tilaaja: Tilaa lukuoikeus tästä ja aloita 14 päivän ilmainen tutustumisjaksosi

Luo tili

Vastaa