Alexandria on panostanut uuteen konttoriin Vaasassa. Kasvava varainhoitoyhtiö pitää tärkeänä asiakkaiden tapaamista kasvotusten.
Alexandria täyttää ensi vuonna 30 vuotta. Vaasassa yhtiö on toiminut 23 vuotta, joista jo kaksi vuosikymmentä Hartmanin talossa aivan kaupungin ytimessä.
– Viihdymme täällä hyvin, mutta näin pitkän ajan jälkeen tilat alkoivat jo kaivata pientä kunnostusta, kertoo Vaasan alueen aluepäällikkö Panu Kamila.
Toimistoa ei haluttu sulkea remontin ajaksi, eikä työskentely remontin keskellä houkutellut sekään.
Sopiva tila löytyi naapurista
Kasvavan varainhoitoyhtiön katse kääntyi sen sijaan toiseen, hieman isompaan liikehuoneistoon samassa rakennuksessa. Vaikka kyseessä on vanha arvokiinteistö, sattui samassa rapussa ja vieläpä samassa kerroksessa olemaan varteenotettava tilaehdokas.
– Uudet tilat sopivat meille jopa aiempia paremmin, Panu Kamila sanoo.
Naapurihuoneisto remontoitiin Alexandrian toiveiden mukaisesti aina värisävyjä ja toimintoja myöden. Remontin valmistuttua muutto järjestyi toukokuussa vain yhdessä päivässä, eikä rakennustöistä ollut missään vaiheessa haittaa konttorin normaalille toiminnalle.
Alexandrian palveluasiantuntija Laura Rönkkö kertoo henkilöstön viihtyvän hyvin uudessa konttorissa, jossa kaikki pinnat on uusittu. Uusi neuvotteluhuone ja uudet sosiaalitilat ovat aiempia tilavammat ja palvelevat paremmin tarkoitustaan.
Yksityispankkiiri Kennet Dalgren lisää, että uudet toimitilat ovat myös valoisammat, sillä ikkunoita on enemmän.
– Asiakkaat arvostavat sitä, että meidät löytää muuton jälkeenkin täältä kaupungin keskustasta, Dalgren sanoo.
Alexandrian asiakkaat poikkeavat usein toimistolla muun kaupungilla asioinnin yhteydessä, esimerkiksi lounaalla käydessään.
Tapaaminen kasvotusten tärkeää
Alexandrialla yksityispankkiirina toimivan Jonas Virosen mukaan asiakkaiden tapaaminen on äärimmäisen tärkeää. Henkilökohtaista neuvontaa voidaankin pitää Alexandrian valttikorttina.
– Asioita voi totta kai hoitaa myös digitaalisesti, mutta tapaamme mielellämme asiakkaitamme kasvotusten, Vironen sanoo.
Samaa mieltä on Panu Kamila. Hän sanoo Alexandrian asiantuntijoiden olevan hyvin tavoitettavissa.
– Asiakkailla on suorat puhelinnumeromme ja meidät saa kiinni ilman että ensin pitäisi soittaa vaihteeseen, hän vakuuttaa.
Toimiston lisäksi yksityispankkiirit tapaavat asiakkaitaan myös kentällä. Se onkin tärkeää, sillä asiakkaiden joukossa on paljon maanviljelijöitä, joiden voi olla vaikea irrottautua töistään.
– Asiakkaamme ovat aivan tavallisia palkansaajia, yrittäjiä ja eläkeläisiä, Kamila tarkentaa.
Turvaa tulevaisuuteen
Jonas Vironen kertoo, että monia asiakkaita pohdituttavat juuri nyt erilaiset eläkeratkaisut eli se, miten he voivat luoda itselleen lisäturvaa tulevaisuuden varalle.
– Yrittäjistä moni pelkää, ettei YEL-vakuutus yksinään tule riittämään, Vironen sanoo.
Yrittäjistä moni pelkää, ettei YEL-vakuutus yksinään tule riittämään.
Alexandrialla on tarjota useita erilaisia ratkaisuja säästämiseen ja sijoittamiseen. Yhtiö on esimerkiksi lanseerannut erikoissijoitusrahaston, joka keskittyy vahvoihin, arvobrändejä omistaviin kansainvälisiin yrityksiin. Tarjolla on myös valikoima palkittuja strukturoituja sijoitustuotteita.
– Yleisellä tasolla suosituksia on vaikea antaa, sillä jokaisen asiakkaan tarpeet ovat erilaiset, Panu Kamila sanoo.
– Asiantuntijat korostavat kuitenkin hajauttamisen merkitystä, eli kaikkia munia ei kannata laittaa samaan koriin. Epävakaina aikoina tämä neuvo pitää vieläkin enemmän paikkansa, Kamila kiteyttää.
LUE MYÖS: