OmaSp Vaasan uusi toimipiste on kasvanut nopeasti. Pankki on rakentanut kokeneen tiimin henkilökohtaisen palvelun ympärille.
OmaSp panostaa Vaasaan ja Pohjanmaahan. Pankki avasi uuden konttorin viime vuoden lopulla ja on lyhyessä ajassa onnistunut kokoamaan vakaan tiimin, joka koostuu sekä uusista että kokeneista pankkialan ammattilaisista.
– Henkilöstömme on erittäin lupaava. Monella on jo pitkä kokemus ja hyvät verkostot, kertoo OmaSp Vaasan ja Rannikko-Pohjanmaan konttorinjohtaja Stefan Grönholm.
Pankin uusi konttori Vaasassa sijaitsee torin vieressä osoitteessa Vaasanpuistikko 18.
Vaasan konttori sai vahvan lähdön
Stefan Grönholm aloitti itse työskentelyn OmaSp:llä tänä keväänä, mutta hänellä on jo 24 vuoden kokemus pankkialalta. Yritysrahoituspäällikkö Mikael Nyström tuo myös mukanaan pitkän kokemuksen. Nyström siirtyi OmaSp:lle Handelsbankenista mutta on monelle tuttu ajastaan Österbottens Företagarföreningenin toimitusjohtajana.
Muita OmaSp Vaasan kokeneita pankkialan asiantuntijoita ovat esimerkiksi yritysrahoituspäällikkö Thomas Lindholm ja asiakkuusjohtaja Pia Utriainen.
– Nopeat lainapäätökset ja avoimet kassapalvelut ilman ajanvarausta ovat joitakin keinoja, joilla houkutelemme asiakkaita, Pia Utriainen sanoo.
Rahoituspäälliköt Joakim Övermark ja Axel Wingren sekä palveluneuvojat Lotta Puro ja Sofia Sundell muodostavat yllä mainittujen kanssa uuden Vaasan konttorin henkilöstön.
Yrityisasiakkaista yksityishenkilöihin
Vaasan konttori sai lentävän lähdön, kun OmaSp sai valtakunnallisen kaupan kautta haltuunsa osan Handelsbankenin suomalaisista yritysasiakkaista, joita oli runsaasti Vaasassa ja Pohjanmaalla.
– Asiakkaiden vastaanottaminen ja heidän kirjaamisensa järjestelmiimme on vaatinut paljon työtä, mutta nyt se alkaa olla tehty, Stefan Grönholm kertoo.
OmaSp Vaasa pyrkii nyt houkuttelemaan lisää henkilöasiakkaita, joille pankilla on vähintään yhtä paljon osaamista tarjottavana.
Tervetuloa sisään

OmaSp:llä on selkeä tahto kasvaa ja se on valinnut vaativan strategian sen mahdollistamiseksi. Pankki haluaa tavata asiakkaitaan myös kasvotusten ja pyrkii pitämään ovensa mahdollisimman auki.
– Olemme avoinna joka arkipäivä, ja kassa palvelee koko aukioloajan, Stefan Grönholm huomauttaa.
”Jokaisella on jo pankki – me tarjoamme sitä enemmän”
Stefan Grönholmin mukaan karu totuus on, että jokaisella on jo pankki. Voidakseen kasvaa ja vahvistaa asemaansa markkinoilla OmaSp tarvitsee siis jotakin tavallista enemmän.
OmaSp:n kilpailuvaltti on asiakasläheisyys. Jokaisella asiakkaalla on oma yhteyshenkilö, suorat puhelinnumerot ovat saatavilla ja konttorit pidetään avoimina.
– Kilpailijamme ovat taitavia, mutta uskomme silti, että pystymme tuomaan asiakkaille lisäarvoa, Grönholm sanoo.
Kilpailijamme ovat taitavia, mutta uskomme silti, että pystymme tuomaan asiakkaille lisäarvoa.
Tavoitteena on tarjota asiakkaille nopeaa ja joustavaa palvelua.
– Esimerkiksi on usein mahdollista varata aika lainakeskusteluun konttorilla jo seuraavalle päivälle, Stefan Grönholm sanoo.
OmaSp on täyden palvelun pankki ja tarjoaa myös digitaalisia palveluita.
Asuntolaina nähdään ratkaisevana vaiheena
Stefan Grönholm sanoo, että monelle asuntolaina merkitsee ratkaisevaa vaihetta, jolloin OmaSp:n tarjontaan kannattaa tutustua.
– Näemme tämän luonnollisena hetkenä osoittaa osaamisemme, Grönholm hehkuttaa.
Asuntolainaa harkitsevien ei myöskään tarvitse odottaa sopivan talon tai asunnon löytämistä ennen keskustelun aloittamista pankin kanssa. OmaSp Vaasa on tehnyt viime aikoina paljon niin sanottuja lainalupauksia eli sopimuksia, joiden mukaan asiakas saa lainan, jos hän löytää kiinnostavan kohteen tietyltä alueelta tiettyyn hintaan.
– Lainalupaus antaa asiakkaalle etulyöntiaseman asuntomarkkinoilla: kiinnostavan kohteen löydyttyä hän voi nopeasti solmia kaupat, Stefan Grönholm sanoo.
LUE MYÖS:
Stefan Grönholm aloittaa Rannikko-Pohjanmaan OmaSp:ssä – Tavoitteena olla kaikkien pankki