Aktian uusille Mikrosäästäjä- ja Seniorilinja-palveluille hyvää palautetta – ”Aikaa vapautuu suurempiin kysymyksiin”

Jenny Julin, Jonathan Salo, Aktia Vasa
Jenny Julin, Jonathan Salo.

Aktian tänä vuonna lanseeraamat uudet palvelut ovat saaneet erinomaisen vastaanoton. ”Kun päivittäiset pankkiasiat hoituvat helposti, aikaa jää myös suurempien kysymysten pohtimiseen”, sanovat Aktian asiantuntijat.

Aktian uusi Mikrosäästäjä-palvelu on suunnattu asiakkaille, jotka haluavat laajentaa säästämistään tai päästä siinä alkuun. Palvelu toimii siten, että jokaisen Debit-korttiostoksen yhteydessä säästöön ohjautuu pieni summa.

– Haluamme tehdä säästämisestä helppoa ja samalla auttaa asiakkaitamme kartuttamaan varallisuuttaan, sanoo Aktian henkilöasiakkaista Pohjanmaalla vastaava Head of Sales Jonathan Salo.

Asiakas päättää itse säästettävän summan, joka voi olla mitä tahansa 50 sentin ja 15 euron välillä ostotapahtumaa kohden. Rahat ohjautuvat ensin säästäjän hoitotilille, mistä ne siirretään säännöllisesti vapaavalintaiseen, Aktian hallinnoimaan sijoitusrahastoon.

– Kyse on pienistä kertaeristä, mutta ”korkoa korolle” -vaikutuksen ansiosta säästöistä voi pitkällä aikavälillä kertyä merkittävä summa, Jonathan Salo sanoo.

Linjassa uuden strategian kanssa

Mikrosäästäjä-palvelu sopii hyvin yhteen Aktian päivitetyn strategian kanssa. Uudessa strategiassa korostetaan pankin olevan varainhoitopankki, joka eri tavoin auttaa asiakkaitaan kasvattamaan varallisuuttaan.

– Niillekin asiakkaille, jotka eivät ennen ole säästäneet, tarjoaa uusi palvelu mahdollisuuden päästä alkuun, sanoo Aktian Vaasan toimipisteen asiakaspalveluyksikön Team Leader Jenny Julin.

Julinin mukaan mikrosäästämisestä voi tulla luonteva osa kulutusta. Julin vahvistaa myös sen, että Mikrosäästäjä-palvelu on saanut hyvää palautetta sitä kokeilleilta asiakkailta.

Jonathan Salo, Jenny Julin, Aktia Vasa
Jonathan Salo, Jenny Julin.

Seniorilinja auttaa ikäihmisiä

Aktian uusista palveluista myös Seniorilinja on saanut lämpimän vastaanoton. Kyse on Aktian tänä vuonna käyttöön ottamasta puhelinpalvelusta.

Seniorilinjalla pankin iäkkäämmille asiakkaille on tarjolla apua päivittäisiin pankkiasioihin, kuten kortti-, tili- ja verkkopankkiasioihin liittyvissä kysymyksissä.

– Palvelulle ei ole ikärajaa, vaan asiakas tekee valinnan itse soittaessaan meille. Olemme kuitenkin huomanneet, että eniten palvelua käyttävät nimenomaan hieman vanhemmat ihmiset, Jenny Julin sanoo.

Käytännössä linja toimii siten, että asiakas soittaa pankin yleiseen asiakaspalvelunumeroon 010 247 010 ja valitsee siellä ilmoitetuista vaihtoehdoista Seniorilinjan.

Jonathan Salon mukaan pankin digitaaliset palvelut helpottavat monen asiakkaan arkea, mutta ikäihmisille alkuun pääseminen voi tuntua hankalalta.

– Verkkopankkitunnuksia ja kirjautumista tarvitaan nykyään kuitenkin monenlaisten asioiden hoitamiseen, Salo sanoo.

Tukena tärkeissä elämäntilanteissa

Jonathan Salon mukaan myös digiyhteiskunnassa taloudelliselle neuvonnalle on olemassa suuri kysyntä. Uusien palveluiden ansiosta aikaa vapautuu asiakkaiden henkilökohtaiseen neuvontaan.

– Jos pienemmät asiat hoituvat helposti, jää isoille ja tärkeille asioille enemmän aikaa, Salo sanoo.

Sillä hän tarkoittaa, että Aktia haluaa olla asiakkaidensa tukena elämän suurissa käänteissä, silloin kun henkilökohtainen neuvonta todella on tarpeen. Tällaisia tilanteita ovat Salon mukaan muun muassa perintösuunnittelu, asuntolaina-asiat sekä henkilökohtaisen varallisuussuunnitelman laatiminen.

LUE MYÖS:

Aktia haluaa kasvaa asiakkaidensa mukana – Pankki panostaa laadukkaaseen neuvontaan ja varainhoitoon

Vastaa